FAQ


Kde sídlí Ministerstvo kouzel?
Ministerstvo kouzel pro Čechy, Moravu a Horní Uhry byla původně pobočka vídeňského Císařského ministerstva. V roce 1928 došlo k oddělení. V současné době se schyluje k další separaci, neboť se kouzelnický svět rozrostl natolik, že jeden vládní orgán není schopen pokrýt celé svěřené území. Pobočka pro Horní Uhry se tedy nejspíš oddělí a změní na pobočku pro Haličsko a Podkarpatsko.
Ministerstvo kouzel sídlí v budově kláštera Na Karlově, které je v současnosti známé v mudlovském světě jako Policejní muzeum. Otevřeno má každý den od 10 do 17. Návštěvu je zapotřebí hlásit předem, a to soví poštou, a počkat na výzvu k návštěvě.
Ministrem kouzel je Adalbert Javorník, jeho zástupkyní je Gavriella Načeradcová.


Jsem limitován těmi školami, které jsou uvedené v popisu kouzelnického světa?
Školy jsme omezili na několik málo z toho důvodu, aby se snadněji navazovaly linky mezi vámi, a přidala se tak do hry další vztahová dynamika.
Pokud si vyberete školu, která není v seznamu, či si nějakou vymyslíte, vzdáte se tak možného vztahu ze školních lavic.


Mohu se hry účastnit, i když nemohu všechny dny?
Chápeme, že jsme lidé a jsme různě limitováni. Pokud nemůžete hrát ve čtvrtek, nebojte se. Čtvrteční událost slouží primárně pro to, abyste se poznali mezi sebou. Zároveň tento čas využijeme k tomu, abychom nastartovali některé linky spíše osobnějšího charakteru.
V neděli očekávejte organizační vstupy minimálně. Budou se dohrávat osobní linky. V odpoledních hodinách potom bude afterparty s debriefingem. O všem budete informováni.
Ostatní dny jsou gro larpu a účast na nich je doporučena.
Pokud už víte, že některý den budete chybět, oznamte nám to, abychom tomu mohli přizpůsobit hru.


Co když pravidla nepokrývají to, co bych chtěl umět, jako například zvěromagii nebo nepromíjivé kletby?

Vše je o komunikaci, nicméně výjimek z pravidel nemůžeme nabídnout příliš, rozbily by hru. Za pokus ale nic nedáte. Pokud nás přesvědčíte, že jste zodpovědní, stát se může cokoliv.
Co se kleteb týče, je dobrý důvod, proč nejsou dány do rukou postavám, neboť by příliš vyvedly hru z rovnováhy.


Jaké aspekty se spojují s planetami, které nad námi vládnou?
V našem systému se pro astrologii používá tzv. malá soustava. Planety Uran, Neptun a Pluto byly objeveny až relativně nedávno, proto je do systému nezařazujeme.
Slunce v astrologii symbolizuje životní sílu, kreativitu, spontaneitu a zdraví. Slunce má na lidi nejsilnější vliv, neboť je zdrojem veškeré naší energie.
Luna je považována za melancholickou planetu. Jejími hlavními aspekty jsou emoce, vzpomínky, nálady a schopnost přizpůsobit se prostředí.
Merkur je planetou rozumu, uvažování, racionality a vzdělání.
Venuše je obecně považována za planetu ženství, neboť je spojována s aspekty harmonie, krásy a solidarity.
Mars je spojován s aspekty, jakými jsou sebevědomí, agrese, ambice a síla.
Jupiter je považován planetu králů. V astrologii symbolizuje princip expanze, růstu a prosperity.
Saturn je obecně považován za planetu smrti. Mezi jeho aspekty spadá etiketa, vystupování, dedikace a ambice.





Jak by měla vypadat divinace?
Než si vyberete některou schopnost z disciplíny Divinace, je dobré popřemýšlet, jakým způsobem bude u vás věštění fungovat. Ve světě Harryho Pottera je mezi vyučování divinace zahrnuto prakticky cokoliv, co má s věštěním něco společného. Vy se však můžete soustředit na jednu konkrétní formu divinace.
Ať už to bude výklad karet, run, věštění z čajových lístků, náhodné vize a či frenologický výklad, je vždy lepší okolo použití schopnosti z disciplíny Divinace udělat alespoň nějakou scénku, která poté dodá atmosféře kouzelnického světa.