Seznam kouzel v. 1.1

Pro jednoduchost jsou kouzla i schopnosti nazvané pouze slovem Kouzla, byť například vaření lektvarů by se za kouzlení považovat nedalo.
Ve hře figuruje sedm kouzelnických disciplín. Každá obsahuje pět kouzel.

Obranná magie
Zaklínadla
Kletby
Transfigurace
Divinace
Lektvary
Nitrozpyt


Atmosférická kouzla
Nejde nutně o samostatnou disciplínu. Pokud máte možnost použít nějaké kouzlo k dosažení lepší atmosféry takovým způsobem, kterým to hru nerozbije ani nerozporuje pravidla, nebojte se je použít. Kouzla jako Lumos/Nox v momentě, kdy zapínáte/vypínáte baterku, či Mobilicorpus v momentě, kdy přenášíte omráčené nebo mrtvé tělo, jsou kouzla, která doplní celkovou atmosféru larpu. Zde necháváme kreativitu na vás, věříme, že si s tímto prvkem vyhrajete. Stále je však zapotřebí dodržovat nějaká pravidla. Ne každý zná efekt všech kouzel, tedy je vhodné nejprve dát vědět, co se stane, a až poté zakouzlit.
Příklad: "Uvidíme, jak se ti bude líbit, až tě bude svědit celé tělo. Rictusempra!"
Pozn.: Ne všechna kouzla tohoto typu musí podléhat kánonu Harryho Pottera. Pokud neznáte, jak přesně zní inkantace kouzla, které chcete zakouzlit, prostě si nějaké slovo vymyslete.
Příklad: "Je tady zima, zapálím v krbu. Ignis!"


Obranná magie
Obranné kouzlo
Úroveň: 1
Inkantace: Protego
Pokud je kouzelník cílem nějakého kouzla určité Moci a jeho Moc je v ten okamžik vyšší, může tímto kouzlem anulovat efekt kouzla. Pozor, toto kouzlo nebrání efektům, které dávají některé nestvůry, stejně jako nebrání fyzickým útokům.
Tímto kouzlem se dají rušit následující kouzla: Petrificus Totalus, Mdloby na tebe, Sectumsempra, Expeliarmus, Flipendo, Obliviatus.
Příklad: Lojza zakouzlí na Pepu kouzlo zvoláním "Flipendo dva, odhození!" Pepa má v ten okamžik zrovna Moc 3, tedy si může dovolit kouzlo zrušit zvoláním "Protego tři, ruším kouzlo!" pokud by měl v tomto příkladu Moc 2 nebo 1, kouzlo Protego by bylo bez účinku.

Přesměrovávací kouzlo
Úroveň: 1
Inkantace: Deflecto
Bez ohledu na úroveň Moci je kouzlo útočníka přesměrováno na kouzelníka, který přesměrovací kouzlo použil. V doslechu tak musí být útočník i původní cíl. Takto přesměrované kouzlo nelze bránit žádným aktivním kouzlem, stále však je možné využít ochranný amulet.
Pozn.: Pokud víte, že se objevíte po boku někoho, koho byste chtěli tímto kouzlem ochránit, je vhodné ho předem upozornit na to, že toto kouzlo umíte.
Tímto kouzlem se dají přesměrovat následující kouzla: Petrificus Totalus, Mdloby na tebe, Sectumsempra, Expeliarmus, Flipendo, Obliviatus.

Sejmutí paralýzy
Úroveň: 1
Inkantace: Reparifors
Klidová varianta: Toto kouzlo může z kohokoliv sejmout efekt Paralýzy. Cílová postava se okamžitě vrací do hry.
Akční varianta: V případě, že je Moc sesilatele stejná nebo vyšší, může reakcí odrazit/zrušit efekt kouzla Petrificus Totalus.
Příklad: Kouzelník Pepa chce na Lojzu zakouzlit "Petrificus Totalus dva, paralýza!" Lojza má zrovna Moc 2, tedy se rozhodne toto kouzlo zrušit zvoláním "Reparifors dva, ruším!" Toto by mohl zvolat i v případě, že by měl Moc 3. V případě, že by měl moc 1, kouzlo by bylo bez účinku.

Skrývací kouzlo
Úroveň: 2
Inkantace: Concelio
Po seslání tohoto kouzla si sesílající může zakrýt placku a udělat až tři kroky. Po dobu působení je neviditelný.
Působení tohoto kouzla trvá (Moc x minut), po kterém je zapotřebí toto kouzlo obnovit - vystoupit ze skrytí. Neviditelnost se zruší ryhlým pohybem, kouzlením, promluvením a další akcí.
Skrývací kouzlo lze zrušit zakouzlením kouzla Revelio. V ten okamžik nemusí kouzelník mířit hůlkou přímo na skrytého, stačí, že ví, že se v okolí nachází skrytý kouzelník.
Pozor, neviditelní kouzelníci se navzájem nevidí.

Odražení kouzla
Úroveň: 2
Inkantace: Speculatus Repello
Toto kouzlo slouží k odražení kouzel zpět na sesilatele. Je potřeba ho seslat před zásahem kouzlem.
Těsně před zasažením kouzlem může kouzelník povolat toto kouzlo na sebe. V momentě zásahu poté porovná svou Moc s Mocí kouzla, které se snaží odrazit. Pokud je jeho Moc vyšší než Moc kouzla, podaří se a musí pak oznámit, že kouzlo bylo odraženo zpět na sesilatele.
Pokud se kouzlo nepodařilo odrazit, počítá se, jako kdyby kouzlo prošlo.
Tímto kouzlem se dají odrazit následující kouzla: Petrificus Totalus, Mdloby na tebe, Sectumsempra, Expeliarmus, Flipendo, Obliviatus..


Zaklínadla
Odzbrojující zaklínadlo
Úroveň: 1
Inkantace: Expelliarmus
V případě, že kouzlo zasáhne, zasažený musí zasažený odhodit svou hůlku či zbraň na zem.
Toto kouzlo má limit seslání: Jednou za scénu (boj) na jednoho protivníka.

Omračující zaklínadlo
Úroveň: 1
Inkantace: Mdloby na tebe
Zasažený padá uspaný k zemi na deset minut. Získává efekt Omráčení.

Paměťové zaklínadlo
Úroveň: 1
Inkantace: Obliviatus
Úroveň moci značí, kolikrát může toto kouzlo za herní období zakouzlit na jiné hráče/CP. V takovém případě zapomene události posledních deseti minut. Zasažený si domyslí, co se konkrétně stalo, tedy nemá pocit, že byl tímto kouzlem zasažen.
Kouzelník může toto kouzlo zakouzlit libovolněkrát na mudly, tedy civilisté nepojmou podezření, když se v jejich blízkosti bude provozovat magie.

Hojící zaklínadlo
Úroveň: 2
Inkantace: Vulnera Sanetur
Klidová varianta: Toto kouzlo může z kohokoliv sejmout efekt Krvácení. Další použití je zahojení zranění, které dotyčný má.
Akční varianta: V případě, že je moc sesilatele stejná nebo vyšší, může reakcí zrušit efekt kouzla Sectumsempra.
Příklad: Kouzelník Pepa chce na Lojzu zakouzlit "Sectumsempra jedna, krvácení!" Lojza má zrovna Moc 2, tedy se rozhodne toto kouzlo zrušit zvoláním "Vulnera Sanetur dva, ruším!" Toto by mohl zvolat v jakémkoliv případě, protože na zrušení kouzla mu stačí stejná Moc, jako Moc sesilatele.

Patronus
Úroveň: 2
Inkantace: Expecto Patronum
Efekty tohoto kouzla se liší podle úrovně moci sesilatele.
1 - Kouzelník může v klidovém stavu poslat patrona, aby doručil osobě, kterou zná, krátkou zprávu. Takovou musí označit slovem „Patron.“ Pokud takovouto zprávu dostanete, pamatujte, že ji musíte přečíst nahlas.
2 - Kouzelník může jednou za herní období vyvolat patrona pro účely boje s mozkomory. Musí v ten okamžik sdělit jednak sílu, jednak šťastnou vzpomínku, kterou k vyvolání patrona používá. Tuto vzpomínku pak až do konce hry použít nesmí.
3 - Efekt je stejný, jako u Moci 2, ale počet seslání není omezen.
Pozn. Vzpomínka, která patrona vyvolává je křičena nahlas a všechny postavy v okolí ji slyší.


Kletby
Odhazující kletba
Úroveň: 1
Inkantace: Flipendo
Zasažený je odhozen deset metrů/kroků od kouzlícího (opatrně, ať někam nespadnete). Během odhození je nezasažitelný, ale zároveň nemůže kouzlit. Pokud během cesty na někoho či něco narazí, efekt odhození končí.
Po ujití vzdálenosti se musí ještě cíl dotknout pánví země. V případě, že je země mokrá, stačí se z dřepu dotknout rukou. Kouzlit smí až po vstanutí.
Toto kouzlo má limit seslání: Jednou za scénu (boj) na jednoho protivníka.

Paralyzující kletba
Úroveň: 1
Inkantace: Petrificus Totalus
Cíl kouzla je na deset minut paralyzován. Získává efekt Paralýzy.







Explozivní kletba
Úroveň: 1
Inkantace: Bombarda
Toto kouzlo má více použití.
V případě, že se potřebujete zbavit nějakého běžného předmětu, můžete ho tímto kouzlem zničit. Pozor, toto kouzlo nemůže zničit kouzelný předmět.

Pokud narazíte na pečeť, na které je uvedené číslo v piktogramu exploze a disponujete dostatečnou silou, můžete pečeť rozlomit.

Příklad pictogramu vlevo.










Ohnivá kletba
Úroveň: 2
Inkantace: Confringo
Má-li kouzelník k dispozici očarovaný předmět a je v klidu, může se pokusit o jeho rozlomení. Tímto kouzlem ho zbaví jeho magického potenciálu. Informujte orgy, rozlomení předmětu může mít nechtěné následky.
Toto kouzlo má zároveň možnost prolomit magickou pečeť, jejíž pictogram vidíte vpravo.

Krvácivá kletba
Úroveň: 2
Inkantace: Sectumsempra
Cíl okamžitě získává efekt Krvácení.
Pozn.: Použití tohoto kouzla není společensky přijímáno kvůli tomu, že přímo ubližuje člověku.


Transfigurace
Zaplétací kouzlo
Úroveň: 1
Incantace: Incacerus
Cíl kouzla je stižen efektem Zapletení.
Toto kouzlo má limit seslání: Jednou za scénu (boj) na jednoho protivníka.


Probouzecí kouzlo
Úroveň: 1
Inkantace: Enervatus
Klidová varianta: Toto kouzlo může z kohokoliv sejmout efekt Omráčení. Dotyčný se okamžitě vrací zpět do hry.
Akční varianta: V případě, že je moc sesilatele stejná nebo vyšší, může reakcí odrazit/zrušit efekt kouzla Mdloby na tebe.
Příklad akčního použití: Kouzelník Lojza chce na Pepu zakouzlit "Mdloby na tebe tři, omráčení!" Pepa má zrovna Moc 3, tedy se rozhodne toto kouzlo zrušit zvoláním "Enervatus tři, ruším!" Púokud by měl Pepa nižší Moc, kouzlo by prošlo.




Odemykací kouzlo
Úroveň: 1
Inkantace: Alohomora
Podle úrovně moci odhalí kombinaci ke kódovému zámku.
Pokud najdete kódový zámek, je možné, že u něj bude umístěná i obálka s pictogramem zámku a číslem. Pokud disponujete dostatečnou Mocí, můžete obálku otevřít a zjistit tak kód k zámku.
Pokud najdete pečeť se symbolem zámku a číslem a disponujete dostatečnou mocí, můžete pečeť rozlomit.
Pokud najdete zámek bez obálky, znamená to, že kód je k dispozici jinde ve hře.
Příklad pictogramu vlevo.

Odhalovací kouzlo
Úroveň: 2
Inkantace: Revelio
Toto kouzlo má více použití. Pokud vidíte, že se někdo schoval kouzlem Concelio, můžete tento efekt zrušit. Pokud se někdo schovává jíným způsobem, má kouzlo stejný efekt.
Druhé použití je, že může zjistit podstatu nějakého předmětu. V takovém případě použijte UV lampičku, která vám bude dána před začátkem hry. Jakýkoliv předmět, o kterém se můžete něco dozvědět, může být obohacen informacemi napsanými neviditelným inkoustem.
Máte-li pocit, že na nějakém předmětu měl být popisek, ale není, neváhejte a kontaktujte organizaci.

Matoucí kouzlo
Úroveň: 2
Inkantace: Salvio Hexia
Toto kouzlo anuluje možnost odhalení u mudlů. Závoj se aktivuje před magickou událostí, aby si mudlové ničeho nevšimli, a tedy zcela nehrozí nebezpečí prozrazení.


Divinace
Vyhledávací kouzlo
Úroveň: 1
Inkantace: není
Podle úrovně Moci ví kouzelník, kolikrát může toto kouzlo použít za herní období. Napište orgům, co hledáte (předmět či osoba) a kde se nacházíte. Zpět dostanete směr a vzdálenost. Ne vše se však dá tímto způsobem vyhledat.

Bláznova moudrost
Úroveň: 1
Inkantace: není
Úroveň Moci značí, kolik slov může kouzelník dostat za herní období jako nápovědu k nějakému problému. Všechna slova může použít k řešení stejného problému nebo to rozvrstvit mezi různé problémy. Orgům napište, jaký problém řešíte a kolik slov chcete jako odpověď.

Předpověď
Úroveň: 1
Inkantace: není
Úroveň Moci značí, kolikrát může kouzelník toto kouzlo seslat za herní období. Organizátorům napište buď jméno člověka nebo jeho vládnoucí planetu a čas, kdy budete chtít znát jeho úroveň moci. Obratem by vám měla přijít zpráva ohledně stavu moci.

Dohledání osoby
Úroveň: 2
Inkantace: není
Kouzelník medituje krátce nad osobním předmětem cílené osoby. Poté zašle zprávu organizaci. Zpět dostane informaci, která je tak přesná, jakou úroveň Moci právě sesílající má.

Entropie osudu
Úroveň: 2
Inkantace: není
Tato schopnost je pasivní. V momentě, kdy je vlastník této schopnosti cílem Vyhledávacího kouzla, Předpovědi nebo Dohledání osoby, bude informován, že se o něm někdo snaží něco zjistit. Poté se rozhodne, zda se tomu chce bránit. Pokud má vyšší úroveň Moci než hledající, může se dokonce něco dozvědět o něm.


Nitrozpyt
Záblesky lokace
Úroveň: 1
Inkantace: není
Pokud kouzlící zná nějakou osobu, může získat popis místa, kde se právě nachází. Toto kouzlo může zakouzlit pouze tolikrát za herní období, kolik má momentální úroveň Moci.

Komunikace
Úroveň: 1
Inkantace: není
Pokud kouzlící zná nějakou osobu, může s ní navázat myšlenkovou komunikaci, a to i v momentě, kdy není osoba dosažitelná pomocí soví pošty.
Této osobě může zavolat pomocí mobilního telefonu. Úroveň moci značí, kolik minut může za herní období provolat. Každý telefonát se počítá, jako kdyby trval minimálně jednu minutu.

Detekce lži
Úroveň: 1
Inkantace: není
Pokud má kouzelník osobu v těsné blízkosti a vede s ní rozhovor, může se zeptat, zda poslední věc, kterou řekl, je pravda, nebo ne. Odpověď by neměla být zavádějící.
Úroveň moci značí, kolikrát za herní období se může o toto pokusit.

Čtení myšlenek
Úroveň: 2
Inkantace: není
Pokud má kouzelník osobu v těsné blízkosti, může se pokusit proniknout do myšlenek. V ten moment si porovnají úroveň Moci (pro účely předností a slabin se počítá Moc, která se vztahuje k Nitrozpytu). V momentě, kdy má sesilatel stejnou nebo vyšší Moc než zasažený, může mu položit jednu konkrétní otázku. Zasažený pak musí podle svého nejlepšího vědomí a svědomí odpovědět.
Toto kouzlo je možné seslat pouze jednou za herní období.

Nitrobrana
Úroveň: 2
Inkantace: není
Toto je pasivní schopnost. Pokud na tuto osobu někdo používá schopnost Čtení myšlenek, Detekce lži nebo Záblesky lokace a tato osoba má zrovna Moc stejnou nebo vyšší než kouzlící, může se rozhodnout, že bude ignorovat efekt těchto kouzel.Kouzlícímu nemusí říct, že nitrozpyt selhal, byť v některých případech je to nevyhnutelné (jmenovitě při záblescích lokace).


Lektvary
Vaření lektvarů probíhá tím způsobem, že kouzelník dostane pět ingrediencí různých barev a musí namíchat barvu, která je spojená s barvou elixíru. Pro účely míchání barev lze použít voda, lektvar se tak nijak neznehodnotí.
Každé míchání lektvaru vyrobí přesně jednu dávku. I kdybyste měli dostatek na naplnění více zkumavek, vše, co je nad naplnění jedné zkumavky, je vyplýtváno.
Vzácné lektvary poté fungují tak, že kromě výsledné barvy ještě musí být použita nějaká vzácná surovina.
Lektvar musí být označen nálepkou s názvem a efektem. Pozor, efekty se mohou lišit podle úrovně Moci osoby, která lektvar vařila.


Základní suroviny jsou:
Síra, která je žlutá
Drcené skořápky pavoučích vajíček, které jsou bílé
Vulkanická sůl, která je černá
Mléko azurového dvojrožce, které je modré
Krev trpaslenky, která je červená

U lektvarů, které nejsou uvedeny v základních pravidlech, se rovnou napíše recept. Většinou je však může vytvořit pouze mistr v lektvaření. Jsou k nim většinou také zapotřebí různé vzácné suroviny. V takovém případě se jedna dávka surovin spotřebuje kompletně celá.

Příklad vzácných surovin:
Kůže z kůroleza
Vílí prach
Hadí sliz

Veritaserum
Úroveň: 1
Výsledná barva: šedá
Po pozření tohoto lektvaru musí požívající pravdivě odpovědět na několik otázek typu Ano/Ne. Odpověď by neměla být zavádějící.
Síla tvůrce lektvaru poté určuje, kolik otázek musí takto zodpovědět.

Hojivá tinktura
Úroveň: 1
Výsledná barva: zelená
Zastavuje efekt krvácení a léčí všechna zranění na těle. Úroveň Moci tvůrce určuje, jak rychle:
1 - 5 minut
2 - 1 minuta
3 - okamžitě

Čichací sůl
Úroveň: 1
Výsledná barva: Okrová
Zbaví poživatele efektů Paralýza a Omráčení. Úroveň moci tvůrce určuje, jak rychle:
1 - 30 vteřin
2 - 10 vteřin
3 - okamžitě

Felix Felicis
Úroveň: 2
Výsledná barva: Šedozelená
Po dobu jedné hodiny od požití získává poživatel úroveň Moci tak vysokou, jako měl tvůrce během tvorby lektvaru. Pokud by měl lektvar snížit úroveň Moci poživatele, je bez efektu.
Pozor! Ani tímto lektvarem nelze navýšit úroveň Moci nad úroveň dva v případě vaší slabiny.

Ochranný amulet
Úroveň: 2
Výsledná barva: Modrozelená
Byť se nejedná přímo o lektvar, stále je to něco, co je zapotřebí pořít elixírem. Tedy k tvorbě amuletu je zapotřebí alespoň jedna zkumavka modrozeleného lektvaru.
Tento amulet zruší efekt prvního akčního kouzla, které by jeho nositele zasáhlo. Amulet nechrání před efekty, které nejsou seslány s kouzlem. Amulet nechrání před pozitivními kouzly, jako je Vulnera Sanetur. Nositel je povinen oznámit, že kouzlo selhalo. Poté amulet shoří. V jeden okamžik může na sobě mít postava pouze jeden amulet ochrany. Amulet musí být nošen viditelně, jinak nefunguje.
Úroveň Moci značí, kolik amuletů je tvůrce schopný vyrobit za herní období.